سامانه دانش آموزی سناد و کارکرد های آن

وب سایت اطلاع رسانی سامانه های دانش آموی و فرهنگیان کشور

سامانه دانش آموزی سناد و کارکرد های آن

وب سایت اطلاع رسانی سامانه های دانش آموی و فرهنگیان کشور

سامانه سناد، پرتال اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش و مرجع اخبار رسمی حوزه اموزش و پروروش و فرهنگیان

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

جامع ترین بسته آموزشی مکالمه زبان

آنچه در مهندسی مکالمه زبان انگلیسی به دنبال آن هستیم ، ارائه راه کار های آموزشی متناسب با نیاز های جاری افراد و سازمان هاست . به واقع این نیاز ها هستند که استراتژی ها را تعیین میکنند.



نحوه یادگیری زبان با بسته آموزش زبان

این محصول به صورت درس به درس چیدمان شده است که کاربران میتوانند بر اساس این مکانیزم آموزش های لازم را دریافت کنند.

  •  تماشای ویدیو های آموزشی مربوط به هر درس (توصیه اکید به تماشای چندباره)
  •  مراجعه به بخش مربوط به هر درس در کتاب آموزشی برای تسلط به موضوع و درک بهتر
  •  استفاده از فایل صوتی موجود در سی دی های آموزشی برای تمرین و تکرار بیشتر
  •  حل پرسش های چند گزینه ای موجود در کتاب پرسش های چهار گزینه ای برای تثبیت آموخته ها

پکیج آموزش ویدویی مهندس زبان به لحاظ کیفیت و کارامدی قابل قیاس با نرم افزار های پیشین زبان و حتی های فعلی نمی باشد.




ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 5000586

شماره دفتر فروش : 52835500-021                        شماره اخذ نمایندگی: 52835500-021



در انتها گفتنی است که دوره ی آموزشی فشرده مکالمه انگلیسی مهندس زبان در سازمان، نهاد یا شرکت شما با شرایط ویژه قابل برگزاری است.






  • sanaad Pargoon
  • ۰
  • ۰

اخبار اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان صحت نداشت

خبر گزاری سناد _ بوشهر _مدیر امور اعضا و استان های صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: اختلاس های میلیاردی که به این صندوق نسبت داده شد، ناحق بود، طوریکه در گزارش مجلس شورای اسلامی پس از تحقیق و تفحص سخنی مبنی بر اختلاس از این صندوق به میان نیامده است.


نتیجه تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش پرتال خبری سامانه های دانش آموزی، فتاح سلیمی روز سه شنبه در همایش یک روزه صندوق ذخیره فرهنگیان استان بوشهر افزود: بر همین اساس اطلاعات لازم به قوه قضائیه ارسال و صندوق ذخیره فرهنگیان مدعی و شاکی از سوء مدیریت هایی که پیش از این وجود داشته، خواهد بود و تیم حقوقی مامور شده تا حقی از این مجموعه ضایع نشود.


وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه 2 بخش متفاوت است بیان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان در بانک سرمایه سهام دار است و 47 درصد از سهام این بانک متعلق به این صندوق است ولی با توجه به برخی مشکلات پیش آمده در موضوع وام ها برای بانک سرمایه، نگاه مردم به صندوق ذخیره فرهنگیان حساس تر شد.


سلیمی افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان 2هزار و 180 میلیارد ریال در بانک سرمایه دارد و این صندوق یکهزار و 600 میلیارد ریال وام از این بانک گرفته و رقم قابل توجهی در بانک سرمایه نداشته است.


وی با بیان اینکه مشکلات پیش آمده در بانک سرمایه را به ناحق به صندوق ذخیره فرهنگیان ربط دادند یادآور شد: به واسطه این فضا سازی ارزش سهام این صندوق در بانک ها کاهش یافت و این امر باعث ضرر 850 هزار فرهنگی عضو صندوق و سلب اعتماد آنان شد.


سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اقدامات صندوق ذخیره فرهنگیان تصویب قانون دائمی شدن سهم دولت در این صندوق در مجلس است که امیدواریم بزودی به تصویب برسد تا هیچ دولتی با سلیقه شخصی قادر به حذف سهم دولت در صندوق ذخیره فرهنگیان نباشد.


جزئیات سپرده گذاری فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر فرهنگیان 5 درصد حقوق خود را در صندوق سپرده گذاری کنند دولت نیز موظف است به همین میزان پرداخت کند افزود: در شرایط کنونی فقط یک دوازدهم درصد از حقوق اعضای صندوق کسر می شود و این کسری برای سرمایه گذاری 3تا 5 درصد را نیز شامل می شود.


مدیر امور اعضا و استان های صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه سقف تعیین شده برای سپرده گذاری 5 درصد است افزود: اگر درصد سپرده گذاری بیشتر باشد در انتهای باز پرداخت، سود بیشتری شامل حال همکاران عضو صندوق می شود.


معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: صندوق ذخیره فرهنگیان برای ارتقای منزلت و سطح زندگی فرهنگیان بویژه در دوره بازنشستگی با تصویب مجلس در سال 1374 راه اندازی شد.


فیلد های سرمایه گذاری صندوق ذخیره گذاری فرهنگیان

غلامرضا طراوت افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در بخش های مختلفی نظیر ساختمان، رفاهی، صنایع آموزشی، انرژی، بیمه و بورس سرمایه گذاری کرده است که در این زمینه موفقیت های نسبی نیز داشته است.


وی یادآور شد: دراین مدت هجمه های زیادی به صندوق ذخیره فرهنگیان وارد و باعث شد اعتماد فرهنگیان نسبت به آن کم شود.


این مقام مسئول افزود: براساس آمار صندوق ذخیره فرهنگیان کشور حدود 63 درصد با استمرار عضویت در صندوق مخالف بوده و باید تلاش کرد تا این اعتماد از دست رفته بازگردانده شود و همکاران را از بابت سرمایه گذاری خاطر جمع کرد.


معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در این استان 86 درصد فرهنگیان عضو صندوق ذخیره هستند و این استان نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش سرمایه در صندوق ذخیره داشته است.


وی بیان کرد: استان بوشهر ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلفی همچون پتروشیمی، صنایع وابسته به نفت و گاز، احداث نیروگاه خورشیدی برای تولید برق، مسکن فرهنگیان، طرح بسته بندی خرما، احداث آب شیرین کن، احداث باشگاه فرهنگیان در استان دارد.


  • sanaad Pargoon
  • ۰
  • ۰

لایحه طرح تکمیلی رتبه بندی معلمان به دولت ارسال شد/ یکی از دلایل خروج نیرو‌های خبره آموزش و پرورش تفاوت دریافتی‌هاست/ معلمان فرصت‌های مطالعاتی دریافت می‌کنند


خبر گزاری سناد _ وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان همسو با ارتقای شایستگی‌های نیروی انسانی، نظام پرداخت‌ها و انگیزش آنها را نیز ارتقا می‌بخشد که کلیات لایحه آن در کار گروه یکی از کمیسیون‌های تخصصی دولت به تصویب رسیده است. 



کلیات طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون‌های تخصصی دولت تصویب شد

به گزارش پرتال خبری سامانه های دانش آموزی ، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان و همچنین تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: آموزش و پرورش به عنوان زیربنایی ترین دستگاه کشور، مولد سرمایه انسانی و کانون اساسی برای خلق دنیای آینده، نقش مهمی را برای رسیدن جامعه به پیشرفت و توسعه داراست و این مهم صرفاً از مسیر آموزش و پرورش و مدارس محقق می‌شود؛ از این رو بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش دستگاهی سرمایه‌ای است و دستگاهی هزینه‌ای نیست.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته، برنامه‌های خود را برگرفته از سیاست‌ها و راهکارهای سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزش و پرورش برای پیشرفت و توسعه است در دو مسیر و از دو منظر طراحی و به اجرا درآورد.

وی با بیان اینکه مسیر اول تحول در مدیریت و نحوه اداره آموزش و پرورش بود، گفت: در این راستا مهمترین برنامه حرکت جدی به سمت مدرسه محوری و کانونیت بخشی بودن به مدرسه است زیرا مدرسه مهم ترین رکن تعلیم و تربیت و کانون اصلی آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله باید با محیط بیرونی و محله خودش تعامل موثر داشته باشد و برنامه‌هایی که در این راستا به اجرا در آمده است تلاش دارد نقش و جایگاه مدرسه را بر اساس سند تحول بنیادین به جایگاه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری شایسته خود نزدیک کند.

وی با بیان اینکه رویکرد دوم که به موازات مسیر اول و البته با اهمیت بالاتری از مسیر اول نسب به روش و مدیریت آموزش و پرورش دنبال می‌شود، تحول در محتوا و متن برنامه‌های درسی، آموزشی و پرورشی است، افزود: مهمترین برنامه‌ای که در این راستا اولویت پیدا کرد، گسترش مهارت آموزی در مدارس است که دانش آموزان باید مهارت هایی را که بر اساس الگوی ایرانی و اسلامی طراحی می‌شود و به اجرا در می آید، فرا گیرند.

بطحایی اضافه کرد: به ویژه در شرایط امروزی در حوزه های فردی و اجتماعی آنها نیاز دارند که بتوانند راه و رسم زندگی را بیشتر تمرین کنند مواردی چون احترام به بزرگتر، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، همکاری و همکاری برای تعالی و ده‌ها برنامه ارزشی دیگر از مواردی است که باید در برنامه‌های آموزش و پرورشی در مدرسه تمرین شود از این رو گسترش برنامه های پرورشی و سهم آن در مدرسه از اولویت های تحول در محتوای برنامه های درسی و آموزشی است.

وی ادامه داد: در کنار آموزش‌های مذکور، آموزش مهارت های پایه به نحوی که دانش آموزان حداقل به یک مهارت لازم دست یابند که بتوانند با استفاده از آن به یک شغل مناسب و موثر در جامعه اشتغال بورزند، دنبال می شود و در سال تحصیلی جاری تمامی دانش آموزان دوره اول متوسطه در ۱۰ درصد مدارس تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه خانه دوم دانش آموزان و محلی برای تمرین زندگی است، اظهار کرد: شرط اول آن است که دانش آموز با شوق و اشتیاق به مدرسه بیاید و از حضور در مدرسه احساس نشاط داشته باشد و باید موانع رسیدن به چنین جایگاهی را شناسایی کرده و حدالامکان کاهش دهیم و و عواملی که باعث فشار و اضطراب دانش‌آموزان می‌شود را کاهش داده و حذف شوند.

وی افزود: بخشی از این فشار و اضطراب ناشی از فضای فیزیکی و تجهیزات است و بخشی از آن ناشی از برنامه‌های آموزشی است؛ برنامه هایی که خارج از برنامه درسی برای آمادگی برای آزمون، کتاب های کمک آموزشی و کتاب های مکمل مدرسه به بچه ها تحمیل می شود و باعث می شود فضای روانی ایجاد شود و شرایط و شرط اصلی برای یادگیری در مدارس کمرنگ شود که در این مسیر از دوره ابتدایی شروع شد و آزمون های تستی و آمادگی‌ در کنکور در دوره ابتدایی را ممنوع اعلام کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نیروی انسانی اصلی ترین عامل در تحول است، افزود: شایستگی در کنار سوز و علاقه نیروی انسانی شرط اصلی و موفقیت در هر تحولی است؛ در این راستا طرح رتبه‌بندی همسو با ارتقای شایستگی‌های نیروی انسانی و کمک به نظام پرداخت تدوین شد که لایحه آن تنظیم و برای تایید به دولت اعطا شد و کلیات آن در کار گروهی یکی از کمیسیون‌های تخصصی دولت به تصویب رسیده و در آینده نزدیک برای تصویب به مجلس ارائه خواهد شد.

وی به بهسازی و نوسازی مدارس و استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی اشاره کرد و گفت: به لطف خداوند و مشارکت خیرین ۸ هزار کلاس جدید در مهر ماه افتتاح شد که علی رغم محدودیت ها و فشارهای اقتصادی دشمنان، حدود ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم.

بطحایی از سیاست کاهش تمرکز از حوزه های اجتماعی اجرایی به مدارس خبر داد و گفت واحدهای اجرایی کمتر کار مدارس دخالت خواهند کرد تا مدارس با خلاقیت بیشتر و فعالیت کنند و در این راستا برنامه ویژه مدارس ابلاغ شد تا هفته‌ای ۲ ساعت از برنامه‌های درسی رسمی در اختیار مدارس قرار گیرد.



  • sanaad Pargoon
  • ۰
  • ۰

حدود 11 درصد دانش آموزان ایران تجربه مصرف سیگار دارند


مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: طبق بررسی های انجام شده در سال های 1394 و 1395، حدود 11 درصد دانش آموزان در ایران تجربه مصرف سیگار دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با سناد همراه شوید.

سیگار کشیدن دانش آموزان


به گزارش پرتال خبری سامانه های دانش آموزی ، سید حامد برکاتی روز سه شنبه در نشست خبری سلامت مدارس که با حضور خبرنگاران برگزار ‏شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت ایام محرم اظهار داشت: این آمار مربوط به دانش آموزانی نیست که به صورت مداوم سیگار ‏مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: عوامل خطری که دانش آموزان را تهدید می‌کند از جمله قلیان کشیدن والدین یا برادر و خواهر، عدم فعالیت فیزیکی، ‏مصرف چیپس و پفک، عدم مصرف حداقل یک بار میوه در روز است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت گفت: برای مدیریت این موارد، در طرح تحول سلامت ۲ بسته پزشک و ‏غیرپزشک نوشته شده که خدمات سلامت از این طریق به دانش آموزان ارائه می‌شود.

مدارس مروج سلامت نیز شامل هشت مورد هستند ‏که شامل مشارکت اولیا و مربیان در سلامت مدارس، ارتقای فعالیت فیزیکی، تغذیه مناسب دانش آموزان، ارزیابی‌های دوره‌ای ‏سلامت، بررسی و مداخله در سلامت روان، سلامت محیط مدرسه و سلامت کارکنان مدرسه است. ‏


۱۲.۷ درصد دانش آموزان صبحانه نمی‌خورند

برکاتی ادامه داد: ۴۲ درصد دانش آموزان کشور هر روز صبحانه ‏می‌خورند و ۱۲.۷ درصد دانش آموزان در هیچ کدام از روز‌های هفته صبحانه صرف نمی‌کنند. ‏

وی ادامه داد: نوجوانی دوره گذار از کودکی به بزرگسالی است و ‏بسیاری از رفتار‌ها در این سن شکل می‌گیرد. به طور مثال آرتروز در جمعیت سالمند بسیار شایع است و رفتار‌های تغذیه‌ای ‏که در سنین نوجوانی اتفاق می‌افتد بر بروز آرتروز در سالمندی تاثیر دارد. ‏

برکاتی افزود: در زمینه سلامت مدارس در چهار مقطع اقداماتی را انجام می‌دهیم. ابتدا در بدو ورود به مدارس است که حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز از لحاظ سلامت و آمادگی ورود به مدارس بررسی می‌شوند و همزمان بررسی‌هایی در این زمینه توسط ‏وزارت آموزش و پرورش و اداره کل سلامت این وزارتخانه انجام می‌شود. در پایه چهارم، هفتم و دهم نیز ارزیابی‌هایی مشتمل بر ‏بینایی، شنوایی، قلب و عروق، تنفسی، سلامت روان و تنفسی انجام می‌شود. ‏

  • sanaad Pargoon