سامانه دانش آموزی سناد و کارکرد های آن

وب سایت اطلاع رسانی سامانه های دانش آموی و فرهنگیان کشور

سامانه دانش آموزی سناد و کارکرد های آن

وب سایت اطلاع رسانی سامانه های دانش آموی و فرهنگیان کشور

سامانه سناد، پرتال اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش و مرجع اخبار رسمی حوزه اموزش و پروروش و فرهنگیان

  • ۰
  • ۰

3 نکته در مورد افزایش حقوق 20 درصدی فرهنگیان

خبرگزاری سناد _ نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه به تازگی میزان افزایش دستمزد کارکنان دولت در لایحه بودجه پیشنهادی برای سال ۹۸ را ۲۰ درصد اعلام کرد. ایشان با تاکید افزایش یک پنجمی حقوق ها در شرایط تحریم را مناسب ارزیابی می کند.



۱- بنابر قانون، مقدار افزایش سالانه دستمزدها دست کم باید برابر میزان تورم سالانه باشد. پس از بحران ارز و بالا رفتن بهای بسیاری از کالاهای اساسی، تورم با سرعت مرزهای پیش بینی های خوشبینانه دولت یعنی ۱۰ درصد را رد کرد و اکنون بنابر آمارهای رسمی ۳۵ درصد و بنابر آمارهای غیر رسمی و البته تجربه های شخصی بسیار بیش از این هاست! اگر پایه را بر آمارهای رسمی و البته قانون بگذاریم، افزایش دستمزدهای حقوق بگیران- دست کم- باید ۳۵ درصد باشد. اما بی گمان باز هم این افزایش نمی تواند چرخ لنگان زندگی کارکنان دولت به ویژه فرهنگیان را بچرخاند.

 
۲- سال هاست معلمان نسبت به کمی دستمزد خود اعتراض دارند و این اعتراض ها تا آن جا پیش رفته که بسیاری از نهادها و دست اندرکاران دولتی و حاکمیتی آن را درست دانسته و خواستار رسیدگی به گرفتاری های مالی این گروه از کارمندان دولت هستند. سال گذشته دولت با شنیدن صدای اعتراض فرهنگیان، در لایحه بودجه پیشنهادی به مجلس افزایش حقوق فرهنگیان را ۱۵ درصد اعلام کرد.

 
نمایندگان مجلس نیز با توجه به شرایط مالی فرهنگیان این بخش را تایید کرده و در بودجه سال ۹۷ به قانون تبدیل کردند. اما دولت ناگهان در روندی این مصوبه مجلس را زیر پا گذاشت و افزایش حقوق فرهنگیان را به ۱۰ درصد کاهش داد.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی