سامانه دانش آموزی سناد و کارکرد های آن

وب سایت اطلاع رسانی سامانه های دانش آموی و فرهنگیان کشور

سامانه دانش آموزی سناد و کارکرد های آن

وب سایت اطلاع رسانی سامانه های دانش آموی و فرهنگیان کشور

سامانه سناد، پرتال اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش و مرجع اخبار رسمی حوزه اموزش و پروروش و فرهنگیان

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اجازه تدریس به بازنشستگان تا یک سوم ساعات تدریس



با اعلام مدیر کل آموزش و پرورش تهران و به گزارش سناد، دبیران و معلمان بازنشسته می توانند تا یک سوم ساعات کاری مجاز را تدریس داشته باشند. با پرتال خبری سامانه دانش آموزی همراه باشید.


مدیرکل مدارس آموزش و پرورش شهر تهران گفت: من اعلام می‌کنم در دوره ابتدایی هیچگونه کتاب کمک درسی و آزمونی را نخواهیم ‌پذیرفت. متن مصاحبه ایشان با خبرنگار الینا را پایگاه اطلاع رسانی سناد به شرح زیر است . 

  عباسعلی باقری (مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران) درباره تامین نیروهای انسانی مورد نیاز مدارس در سال تحصیلی جدید به خبرنگار ایلنا گفت: کمبود نیروی انسانی مدارس در تهران و برخی از جاها مثل استان البرز و استان تهران از همه جای کشور بیشتر است ولی معنی آن این نیست که ما نیروهای مورد نیاز را را تامین نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در برخی مواقع نیرو موظف و استخدام شده و بعد به سرکار می‌رود. در موارد دیگر ما می‌توانیم از بازنشستگان به صورت نیمه وقت یا کسانی که سی سال خدمت کرده‌اند، بخواهیم یک سال دیگر هم با ما همکاری کنند. در این میان به‌کارگیری نیروهای حق التدریسی را هم داریم.

باقری در پاسخ به این سوال که نحوه به‌کارگیری نیروهای بازنشسته به چه صورتی است و آیا با قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در تضاد نیست، گفت: خیر، زیرا براساس تبصره 2 قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌توان از این افراد برای یک سوم ساعات کل استفاده کرد. به این ترتیب ما نیز می‌توانیم از این افراد بهره بگیریم به این شرط که تنها یک سوم از 44 ساعت را کار کنند و آنچه که در قانون منع به‌کارگیری عنوان شده منظور به‌کارگیری تمام وقت از بازنشستگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران تاکید کرد: با این گروه‌ها نیروی مورد نیاز مدارس را تامین می‌کنیم ولی ایده‌آل ما این است که نیروی استخدامی مناسب داشته باشیم. نیروی کلاس‌ها تامین می‌شوند اما امیدواریم درخصوص استخدام و انتقال به تهران در سال‌های بعد شاهد وضعیت بهتری باشیم.

باقری با اشاره به اینکه مدارس مقاطع ابتدایی نباید از آزمون‌ها و کتب آموزشی استفاده کنند، گفت: من اعلام می‌کنم در دوره ابتدایی هیچگونه کتاب کمک درسی و آزمونی را نخواهیم ‌پذیرفت. دانش‌آموزان ما خصوصا در مقطع ابتدایی نباید به هیچ وجه درگیر تست، آزمون، مسابقه درسی، کتاب کمک درسی و...شوند. در مدرسه دانش آموزان باید راه و روش زندگی کردن را تمرین کنند و از یادگیری‌ها لذت ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران در پایان اظهار داشت: به تمامی مدیران مدارس ابتدایی و همه مسئولین مربوطه اعلام می‌کنم و به جد از آنها می‌خواهم که به این سمت حرکت کنند تا از اعمال آزمون‌ها و توزیع کتب کمک درسی در مقاطع ابتدایی جلوگیری به عمل آید.


  • sanaad Pargoon
  • ۰
  • ۰

بازگشایی حواله ارسال منطقه ای کتاب برای مدارس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سامانه دانش‌ آموزی (سناد) ، صدور حواله از مناطق به مدارس در هفته جاری آغاز شده و مدارس با بررسی لیست ثبت نام کتاب دانش‌ آموزان می توانند حواله  کتاب دریافت نمایند.


باز شدن حواله ارسال کتاب توسط مناطق به مدارس

با نزدیک شدن به ماه مهر، فرایند ارسال کتاب به مناطق سرعت بیشتری گرفته و مدارس می توانند از طریق مناطق خود نسبت به دریافت کتاب اقدام کنند. پایگاه اطلاع رسانی سامانه دانش آموزی (سناد) گزارش می دهد.

ارسال کتاب های درسی از مناطق به مدارس

طبق اخبار منتشره از سوی سامانه توزیع و فروش مواد آموزشی و به نقل از پایگاه خبری سامانه های دانش آموزی ،  ثبت حواله جهت ارسال کتاب از منطقه به مدرسه براساس سفارش های داده شده برای دانش آموزان مدرسه  بازگشایی شده و مدارس می توانند نسبت به دریافت حواله از مناطق خود اقدام نمایند.

برای آشنایی بیشتر با روند ارسال کتاب برای دانش آموزان، میتوانید از طریق سامانه توزیع کتاب های درسی اطلاعات بیشتر را کسب کنید. 

در گام نخست از ارسال کتاب، کتاب ها از طریق استان ها به مناطق ارسال خواهد شد و سپس از طریق مناطق با توجه به حواله های صادر شده برای مدارس، تخصیص کتاب برای مدارس انجام خواهد گرفت. در این حواله اسامی دانش آموزان هر مدرسه برای دریافت کتاب قرار خواهد داشت. 

مدارس پس از تحویل کتاب ها لیست ارائه شده را با لیست موجود ثبت نامی داخلی مطابقت داده و فرایند ارسال کتاب نهایی خواهد شد. این نکته قابل توجه خواهد بود که پس از صدور حواله، امکان اصلاح سفارش وجود نخواهد داشت. 

مهم ترین نکات در خصوص ارسال کتاب های درسی از مناطق به شرح زیر می باشد . 

1 –ارسال کتاب تنها برای دانش آموزان موجود در مدرسه که سفارش کتاب آن ها در سامانه فروش و توزیع به صورت فردی یا گروهی ثبت شده است، انجام می گیرد. 

2 - ضمیمه هر حواله ارسال کتاب از منطقه به مدرسه، لیست دانش آموزان مربوط به آن حواله قابل مشاهده و بررسی توسط مسئول مدرسه است.

3 - پس از صدور حواله ارسال کتاب از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش دانش آموزان موجود در حواله وجود ندارد.

4 - چنانچه دانش آموزی پس از صدور حواله اقدام به تغییر مدرسه نماید، باید از مدرسه قبلی کتاب خود را دریافت کند

5- در حواله ها نام مسئول توزیع و تاریخ حواله مربوط به کتب قابل تحویل در مدرسه  نمایش داده می شود.  

ضمناً آدرس و شماره تماس مدرسه و نام تحویل گیرنده طبق آنچه که درمنوی تکمیل اطلاعات پستی مدرسه ثبت شده نمایش داده می شود.


  • sanaad Pargoon